Doubravka Matušková, ředitelka školy
Odpovědnost za vzdělávání není jen v rukou pedagogů. Stejnou měrou ji nesou i studující. Jenže kde se jí naučí převzít?
Do našeho programu zařazujeme pravidelně opakovací týden. Ve virtuální učebně vyučující připraví různé materiály určené k procvičení probrané látky – prezentace, testy, videa, řešené úlohy a další. Nic z toho ale není povinné, je to jen nabídka k výběru. Studenti si sami stanovují cíle a volí metody, učí se efektivně plánovat čas, organizovat zdroje a monitorovat vlastní učební proces. Tempo a metody si mohou přizpůsobit vlastním potřebám a prioritám. Pro případ, že úkol nevyřeší vlastními silami, jsou k dispozici učitelé připravení konzultovat.
Naším záměrem je zvyšování vnitřní motivace studujících, jejich samostatnosti a pocitu aktivního zapojení do vlastního pokroku.
Ve stejném týdnu zároveň probíhají mezi jednotlivými studujícími a jejich třídními mentorské rozhovory. Třídní učitel při nich poskytuje individuální podporu, vytváří bezpečný prostor pro reflexi a zpětnou vazbu, podporuje hlubší pochopení silných stránek a pomáhá při stanovování smysluplných a realistických cílů.
Během rozhovorů se studující učí efektivně komunikovat, přijímat zpětnou vazbu a rozvíjí svou emoční inteligenci.
Na první pohled by si návštěvník školy mohl myslet, že se nic zásadního neděje, ale pravý opak je pravdou. Pod povrchem se odehrávají velké věci.