Už název předmětu říká, že studující má na rozdíl od vzdělávacích předmětů především vychovávat. Jak jsme tento cíl naplnili u letošních druháků?

V prvním pololetí studující pracovali především na zásadách práce s fakty – jak ověřovat mediální obsah a pracovat se zdroji. Učili jsme se základům veřejné komunikace, včetně krizové. Například jsme navázali na aktuální dění a zabývali jsme se tím, jak by povodňovou situaci měly komunikovat veřejné úřady, jak požádat veřejně o podporu sbírky a oslovit dobrovolníky.

Ve druhém pololetí jsme u jednotlivých médií prošli jejich historii a proměnu společenské funkce. Setkali jsme se také s několika osobnostmi, které v současnosti tato média reprezentují. Práci novinářky nám přiblížila Klára Kubíčková, která má za sebou úctyhodnou novinovou a spisovatelkou praxi. Beseda byla spojena i s workshopem zaměřeným na percepci mediálního obsahu a jejích limitů. O Českém rozhlase jsme si povídali s redaktorkou Martinou Pouchlou, která studujícím přiblížila nejen některé ze svých oceněných prací, ale také obsahovou i technickou stránku reportáží.

Svět marketingové, reklamní a PR komunikace jsme poznali formou exkurzí – navštívili jsme kreativní centrum KUMST, kde studující absolvovali workshop na téma kreativních odvětví a inovativních podnikatelských příležitostí. Obor public relations a dosah mediálního díla jsme si představili v Památníku přeživších v Brněnci. Vysvětlili jsme si význam emocí a příběhu pro popularitu mediálního díla a dali je do souvislosti s nově založeným památníkem. Sociální sítě a jejich klady i negativa přiblížila studentka VUT Milena Moudrá, která pracuje jako social media manažerka a má na starosti kreativní stránku mezifakultního studentského projektu designových doplňků z betonu.

Studující tak získali přehled o vývoji médií, jejich dopadu na naše myšlení, a zásady pro kritické zpracování mediálního obsahu. Formou projektového vyučování si vyzkoušeli kreativní zpracování fiktivních novin, rádia a televize. Díky setkání s profesionály v oboru si mohli ujasnit svou další oborovou orientaci a získali přehled o profesním uplatnění v mediální oblasti.